Het team

Onze gediplomeerde trainers hanteren een pedagogische benadering, met aandacht voor het individu. Ieder kind is immers uniek. Tijdens de trainingen is er veel aandacht voor bal- en lichaamsbeheersing. Dit betekent veel focus op balbehandelingen, (loop)coördinatie en bovenal plezier. Wil jij het beste uit jezelf halen en trainen in een stimulerende omgeving? Meld je dan aan!

De trainers

Martin Maat

Geboren in Rotterdam en vanaf jongs af aan gegrepen door het voetbalvirus. Samen met mijn tweelingbroer waren wij iedere dag bezig met de bal.

Wedstrijden spelen op pleintjes en tussen de auto’s op straat. Doeltjes tekenen op de muur en de bal afwisselend met het linker- en rechterbeen proberen te plaatsen, lokale interlands spelen met de kinderen uit de buurt en op die manier schaven aan de technische vaardigheden in de kleine beschikbare ruimte.

Een mooie manier om deze vaardigheden te ontwikkelen, maar wel zonder richting en begeleiding.

In de jeugd heb ik eerst bij een kleine vereniging in Rotterdam en vervolgens de club van Zuid op Varkenoord gespeeld. Bij de senioren in een aantal verschillende 1e elftallen op amateurniveau gespeeld, maar door knie problemen genoodzaakt te stoppen.

Na de geboorte van onze kinderen zijn wij naar de gemeente Barendrecht verhuisd en mijn zoon meldde zich aan bij de BVV Barendrecht. Het toenmalige Hoofdopleidingen Cock van Dijk benaderde mij om als trainer van de allerjongste jeugd bij de BVV Barendrecht aan de slag te gaan.

Bij het noemen van de naam Cock van Dijk denkt ik direct aan de Wiel Coerver techniektrainingsmethode. Wat heeft hij mij geïnspireerd om hiermee aan de slag te gaan.

Het aanleren van technische vaardigheden is vanaf de eerste kennismaking in mijn systeem gekropen en heeft ook zichtbaar zijn vruchten afgeworpen bij de jongste maar ook oudere spelers.

Na vanaf 1998 verschillende selectie teams van JO8 tot het beloften team op niveaus van hoofdklasse tot de Landelijke Divisies onder mijn hoede te hebben gehad, ben ik vanaf 2021 bij de BVV Barendrecht op verzoek van de huidige HJO van de BVV Barendrecht Arno Kooij aan de slag als TJC (Technisch Jeugd coördinator Selectie Teams) gegaan.

Een omvangrijke rol maar wel een erg leuk om in te vullen.

Mijn passie voor het geven van trainingen en met name techniek is echter nooit verdwenen en bij de JO13 selectie van de BVV leer ik dit de jongens op dit moment nog wekelijks aan.

Met de oprichting van de Barendrechtse Voetbalschool gaat voor mij een lang gekoesterde wens in vervulling en ik hoop nog jaren een bijdrage te mogen leveren aan de ontwikkeling en groei van spelers en trainers in een veilige omgeving waar naast trainen vooral plezier centraal staat!

Mijn passie en het vuur voor het geven van de techniektraining zijn nog niet verdwenen en zoals een oud HJO mij eens mee heeft meegegeven: “Wanneer jezelf het vuur niet hebt kan je het bij een ander niet aansteken”.

Raymond Ter Borg

Als geboren en getogen Rotterdammer is voetbal van kleins af aan mijn grote hobby. Sinds m’n 12e ben ik woonachtig in Barendrecht en ben sindsdien ook lid van de BVV Barendrecht. Gedurende mijn jeugd heb ik altijd veel plezier gehaald uit deze grote hobby, maar is dat op een lager pitje komen te staan toen ik 19 was. Toen heb ik ervoor gekozen om beroepsmilitair te worden en was het combineren van voetbal en opleiding/werk niet mogelijk. Na mijn dienstperiode vond ik het belangrijk om maatschappelijk betrokken te blijven en zodoende ben ik in 2013 begonnen als jeugdtrainer bij de BVV Barendrecht. In de jaren erna volgden de seizoenen elkaar snel op. Na de O11-selectie ben ik doorgegroeid naar de O13-selectie en naast enkel training geven en wedstrijden begeleiden mondde dit al snel uit in neventaken zoals verdere vormgeven van de organisatie en het jeugdbeleid.

Ondanks dat de speerpunten in de jeugdselecties veelal zijn gericht op ontwikkelen en tegelijkertijd presteren stond bij mij ook het plezier en persoonlijke aandacht altijd bovenaan. Toen mij dan ook gevraagd werd om te onderzoeken of een voetbalschool haalbaar en realistisch zou zijn in samenwerking met de BVV werd ik gelijk enthousiast en tijdens dit onderzoek was ik er dan ook vrij snel uit.

Samen met Martin Maat en de andere trainers ben ik trots op de oprichting van de BVS en kijken we ernaar uit om zowel sportief, maatschappelijk als educatief onze deelnemers verder te begeleiden, maar hoofdzakelijk plezier te laten beleven aan de mooiste sport die er bestaat.